İZMİR DEYİNCE AKLA GELEN YERLER: ŞİRİNCE & EFES ANTİK KENT

İzmir deyince akla gelen başlıca yerlerden
Şirince ve Efes'ten tekrardan merhaba.Hafta içinde denk gelen tatili değerlendirmek için Selçuğa bağlı olan bu yerlere en uygun nasıl gidilir, en kısa sürede nasıl gidilir diye araştırdım ve yola çıktık.
Sabah 11.30'da Basmane tren garından Denizli treni ile Selçuğa bir buçuk saatte ulaştık.(Sivil 7.5 tl, öğrenci 6 tl) İlçe merkezdeki terminalden Şirinceye giden dolmuşlara binerek ilk gezi noktamıza ulaştık.(Dolmuş ücreti 4 tl)
Buranın hikayesini çoğu kez duysam, okusam da en çok buraya ait hoşuma gidenler; doğası, insanları, evleri, sokakları, ev yapımı yiyecekleri(dondurma,reçel vb.) ve tabiki de şarapları.
Şuan buraya gitmek için en güzel zaman bence hava ne çok sıcak ne çok soğuk, etrafta taze yeşillik kokusu ve yaz sezonuna kıyasla daha az kalabalık.
İnişli çıkışlı taş sokaklarında dolaşırken karşımıza o kadar güzel kareler çıkıyor ki aşağıdaki fotoğraf ile bana hak vereceksiniz bence :)
Bu güzel sokaklarda dolaştıktan ve fotoğraflar çektikten sonra yemek ve şarap molası kaçınılmazdı.
Dolmuştan indiğimiz yol boyunca merkeze doğru sağ taraftaki köfteci fiyat olarak uygun olsa da tat olarak ne yazık ki beklentinin altındaydı.
Ve birkaç şarap tadımından sonra Giritli mahzenden çilekli şarap aldık.(fiyat 35 tl)

Dönüşü İZBAN ile yapacağımız için zaman biraz kısıtlıydı Matematik Köyüne uğrayamadık buradan tekrardan merkeze geçtikten sonra dolmuş ile Efes'e ulaştık.(dolmuş ücreti 3.5 tl)
Efes Antik Kentine girişte sizi ilk karşılayan Büyük Tiyatro alanının bir kısmı restorasyon halinde.
Turisitlerle beraber buranın keyfini çıkardıktan sonra Celsus Kütüphanesine doğru yürüdük.

Efes'te bulunan en güzel yapı bence.İşçiliği o kadar ayrıntılı ve güzel ki..
Kütüphanenin sağ tarafındaki kapıdan geçince aynı tarih ve dokular içinde gezmeye devam ediyoruz.Aşağıdaki bu yerde anıtlar,kalıntı taşlar yer alıyor.
Kısıtlı zaman içersinde genel hatları ile Efes Antik Kenti de dolaştık.Doğa ile tarihin uyumu o kadar güzel ki insan şaşırıp kalıyor.Bir gün yine buraya yolumun düşmesi dileği ile, görüşmek üzere.